Monday, May 03, 2010

Pengalaman pertama memandu seorang diri

Kelmarin, petang Sabtu. Telah berjaya drive seorang diri dari Shah Alam ke Teluk Intan sebab kakak drive kereta tunang dia sebab tunang dia mengantuk. wee hee!! Alhamdulillah, walaupun kaki kebas selamat jugak sampai rumah tanpa sebarang kecederaan dan gangguan. Almaklumlah. first time drive sorang2. Bila sampai exit Bidor dah malam. Pulak dah nak merentas hutan belantara seorang diri. Nangis woo. Takutt. Jadi, tangan pon automatik perlahankan volume kereta dan mengaji selama 40 minit siap puh puh kiri kanan depan belakang sampai monyet2 bergayut kat pokok2 kat luar pon boleh dengar kot. ha ha ha. Penakut btol aku nih. Nasib baik front passenger seat je kosong. Kat belakang penuh barang2 tunang kakak. Kalau tak lagi nangis tak berani nak pandang pon cermin. hu hu hu. Nasib baik selamat sebab banyak kereta. Sampai silau2 mata tak boleh nak bukak. hihi.


Okay, tu je nak bagitahu. Saja. Sampai2 rumah terus kecoh bagitahu semua orang dah berjaya drive sorang2. Terus hilang kebas kaki seronok punya pasal. Pastu dah kecoh2 baru teringat nak salam mak bapak. ha ha. Apelah. Tapi siap dapat ciuman tahniah daripada mummy sebab dah terer. he he he.




p/s: kakak, cepatlah beli kereta baru. :D

7 comments:

Suhaimi Abd Wahid said...

tahniah mak cik~~ dha tua dah anak pak cik azman nie ahahhaha LOL pasni kalo aku malas2 masa kita kluar sama2 aku suruh ko jek drive eh...

Anonymous said...

hahaha...comel.
n ya, tahniah. brjaya bwk kereta sorang2 in dat kinda situation mncabar kdgkala.(aku x lepas2 lg, tho dah ade lesen.hoho)

Alice said...

emy: eleh...tak berani la bawak keta org tu. Gen2 kot. mahal2. haha. woi, mana ada tua!

adrenalin: haha. ni tahu ke-2 ada lesen. kira orait ar tuh. :P

earth angel said...

gedik kecoh je org len pun drive gak hahah

aTHiRaH said...

pengecut gila suh aku drive belakang ko, bengong gila..hahahhahaha...tapi dah bagus dah, dah pandai memotong kereta/lori kat highway and jalan bidor...

btw, ko ingat gaji aku RM5k ke sebulan yang sesenang tu aje aku nak beli keta baru? i'm thinking of Persona and Vios, tapi kena discuss ngan abah dulu (sebab nak mintak down payment, hhahahaha)..ngan mami dah discuss and mami kata mana2 la..

p/s: manja, bila ko nak ada lesen keta ni? ayang pun dah dapat drive kat kl from kajang to IPBA malam2...weeee...

Suhaimi Abd Wahid said...

alahai ne bley mcm nieeeeee x aci lahhh asyik aku jek drive.. lg pon kete aku auto kot.. mudah jekkkk~

Alice said...

manja: eh, mummy pon celebrate tau siap makan chicken chop tersedap di dunia. okay arr dari ko tak pas. hahaha. somehow, aku still pelik cmne ko boleh tak pas. :P

kakak: cipan! nak viosss jek. persona sudah awal2 nih. haha. thanks kakak. sebab percaya aku drive kete ko.

emy: elehh..ececeh...kau kan paling abang, ko la drive! ish. bertanggungjawab sket emy! haha