Wednesday, April 22, 2009

Aku akan sayang anak-anak murid aku jika...

Apa yang guru kelas Pine ajar kat kitorang pada hari pertama
pengalaman ke sekolah Ford?




haaa...konfem korang kalau aku suruh teka pon kasi jawapan salah. takpe, hanya orang genius je boleh berfikiran macam kami. he he he




"If we ask pupils, 'Am i too old for this?', we should teach them to say...."







Situasi: dalam kelas aerobik. Miss Nadhirah sedang mengajar senamrobik kepada pelajar-pelajar berbilang kaum di mana aktiviti ini memerlukan tenaga yang tinggi untuk terus manari tanpa tercungap-cungap. tapii..bila dah letih sampai semput tak boleh bernafas, lalu dia bertanya tanpa segan-silu...




"Why can't I be as energetic as you guys? *sigh, muka merah padam pucat lesi tiada oksigen*. Am I too old for this?"




lalu...pelajar-pelajar yang patuh pada kata-kata seorang guru yang paling disayangi menjawab dengan nada penuh kesopanan dan kesusilaan secara beramai-ramai,




"No, miss nadhirah. You are not too old for this. You are young and beautiful as ever."







Okey, fist day posting lagi aku nak ajar anak-anak murid aku ayat nih. Repeat banyak-banyak kali biar tersimpan dalam memori jangka panjang mereka. baru lah seronok dan teruja nak mengajar.

6 comments:

lin said...

waaaaa..pasni bulehlah ajar ciklin ber-aerobik....

Alice said...

ajar jgn xajar. askar ramai dh tu. boleh buat team. ha ha

ejan said...

ceh.. senamrobik konon.. xkurus2 pn.. hahaha.. kurg efektif ni.. hahaha

Alice said...

eiiii..sukahati la.

13may said...

oh! ok...saya no komen :D

Alice said...

hahahahaha..baik!